Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2012

Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Μεταφορών προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και κάθε αρμόδιο.

Ανοιχτή επιστολή 
προς τον Υπουργό Μεταφορών 
προς τον Υπουργό Ανάπτυξης 
και κάθε αρμόδιο.


Κοινοποίηση Φίλοι του Τρένου 


Ιανουάριος 2012



Πέρασε κιόλας ένας χρόνος από την διακοπή δρομολογίων του τρένου στην Φλώρινα. Μέσα σε ένα χρόνο οπισθοδρόμησε η ευρύτερη περιοχή πιο πίσω και από την εποχή των ινδιάνων. Αυτά σκεφτόμουν σήμερα σαν επισκέφθηκα το σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας. Βοήθησα μία φτωχή κυρία που διαμένει σε παρακείμενο κτήριο του ΟΣΕ να καθαρίσει τα χιόνια για να πάει στο σπίτι της. Τι ειρωνεία! Καθαρίστρια στο επάγγελμα Άνεργη όπως πολλές άλλες...

Νωπές οι αναμνήσεις από τις ακτιβιστικές κινητοποιήσεις που κάναμε παρέα με τους φίλους του τρένου στην Φλώρινα. Πολλοί μας συμπαραστάθηκαν, μα ελάχιστοι απομείναμε να ακούμε στις χιονισμένες ράγες (σαν τους ινδιάνους) εάν το τρένο θα επιστρέψει ξανά στην ακριτική μας Φλώρινα. Θαμμένος στα χιόνια ο σιδηροδρομικός σταθμός , οι σκουριασμένες ράγες. Θαμμένο το τρένο και από την λήθη των "αρμοδίων". Αυτά τα χιονισμένα σύνορα ένα μονάχα μέσο μαζικής μεταφοράς έχουν. Τα δρομολόγια λεωφορείων του τοπικού Κτέλ Φλώρινας. Η μονοπωλιακή - μοναδική λύση διασύνδεσης μας με τον υπόλοιπο κόσμο. Βλέπεις δεν έχουμε όλοι την οικονομική άνεση να ταξιδεύουμε με πανάκριβα αυτοκίνητα. Εδώ δεν είναι ακριβά προάστια αλλά μία αγροτοκτηνοτροφική ακριτική κοινωνία.Το κόστος διαβίωσης εδώ στα σύνορα, η αυξημένη ανεργία τείνει να καταστήσει ακόμη και τα εισιτήρια του Κτέλ μη προσιτά για μεγάλο αριθμό συνδημοτών μας. Το " τρένο των ονείρων " μας χάθηκε ακριβώς πριν ένα χρόνο. Χάθηκε μέσα στο χιονιά, χάθηκε μέσα στο τοπίο της ομίχλης. Ζούμε έγκλειστοι στο λευκό εξπρές του μεσονυκτίου μας. Απομονωμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο ειδικά όταν χιονίζει μισό ή ένα μέτρο χιόνι. Καρτερούμε το αποχιονιστικό όχημα να καθαρίσει την αόρατη κάθετο ή εγκλωβιζόμαστε στην περιβόητη Εγνατία που δεν πέρασε ποτέ από τα χιονισμένα μέρη μας. Κάποτε πέρναγε αμαξοστοιχία εδώ απάνω με την οποία ταξιδεύαμε με ασφάλεια στο Αμύνταιο στην Έδεσσα χωρίς να ντελαπάρει στο δρόμο. Ζούμε ξεχασμένοι σαν εκείνους του Ινδιάνους που τους πουλούσαν τα χλωμά πρόσωπα χάντρες ή καθρεφτάκια. Μετακινιόμαστε με τετράτροχα άλογα, τα κάρα...

Μπαίνω στην ιστοσελίδα σου αξιότιμε Υπουργέ Μεταφορών και Ανάπτυξης. Μία λέξη αντικρίζω.. "προτείνετε". Ευχαρίστως με τα λίγα που κατέχω θα σου προτείνω ως ένας Έλληνας μακεδόνας ακρίτας των χιονισμένων συνόρων χωρίς τρένο.

  1. Ένα πρωινό δρομολόγιο αμαξοστοιχίας Έδεσσα-Αμύνταιο-Άρνισσα-Φλώρινα και ένα νυχτερινό ή απογευματινό από Έδεσσα προς Άρνισσα-Αμύνταιο-Φλώρινα. Ανταπόκριση στην Έδεσσα με αμαξοστοιχία προς Θεσσαλονίκη και το αντίθετο επιστροφή από Θεσσαλονίκη. Η Κοζάνη δεν καίγεται έχει την Εγνατία φαντάζομαι. 
  2. Δρομολόγιο λεωφορείου του ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Φλώρινα για Σ.Σ.Λάρισας και το αντίστροφο σε ώρες και ημέρες που δεν υπάρχει ανάλογο δρομολόγιο του τοπικού Κτέλ ή σε περιόδους αυξημένης κίνησης φοιτητών - λοιπών επιβατών.
  3. Έκτακτα "θεματικά" δρομολόγια προς Φλώρινα τα Χριστούγεννα ( τρένο της φωτιάς) προς Χιονοδρομικό κέντρο Βίγλας Πισοδερίου τον Χειμώνα σε συνεργασία με τα τοπικά Κτέλ προς Αμύνταιο Νυμφαίο σε συνεργασία με τα τοπικά Κτέλ και προς Φλώρινα - Πρέσπες όλο τον χρόνο.
  4. Έκτακτο δρομολόγιο αμαξοστοιχίας σε περίπτωση χιονοθύελλας το χειμώνα.

Για το οικονομικό θέμα...
  • Ακριβής προϋπολογισμός κόστους λειτουργίας δρομολογίου Έδεσσα Αμύνταιο Φλώρινα .
  • Δέσμευση του τοπικού πόρου ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (βλ ΔΕΗ ) για την ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΡΕΝΩΝ στην περιοχή Φλώρινας Αμυνταίου. Αρκετή τέφρα αναπνέουμε χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα ειδικά στις μετακινήσεις μας. Τα λεφτά του τοπικού πόρου ανάπτυξης να απορροφώνται σε έργα ανάπτυξης και όχι έργα βιτρίνας όπως λχ σε διάφορα τοπικά γλέντια ,σε χορούς ή πανηγύρια προς αποκομιδή εντυπώσεων ή ψηφοθηρίας διαφόρων καιροσκόπων. Οι πολίτες έπαψαν να είναι παθητικοί θεατές ρωμαϊκού τύπου φιέστας ή θεαμάτων . Λεφτά για ανάπτυξη τρένου και όχι για πυροτεχνήματα εντυπώσεων.
  • Εφαρμογή μοντέλου ανάπτυξης αξιοποίησης του λιμανιού Κορίνθου στην συνδιαχείριση του τρένου με τους τοπικούς δήμους από όπου περνάει το τρένο. Οι Σ.Σ. των πόλεων κύριε Υπουργέ είναι τα "λιμάνια" της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Όσα μας απέμειναν όπως κι αυτό της ακριτικής μεθορίου Φλωρίνης που δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα στην τοπική μας οικονομία εκατέρωθεν ..
  • Πρόγραμμα προσέλκυσης επιβατικού κοινού με εφαρμογή ειδικών εισιτηρίων για απόρους, για άνεργους, για πολύτεκνες οικογένειες για οικονομικά ασθενέστερους συνδημότες μας.
  • Ειδικό εισιτήριο για φοιτητές, μαθητές και επιβατικό κοινό που κάνει συχνά χρήση του τρένου στις μετακινήσεις του η αποφασίζει εκδρομές στην Φλώρινα, στο Αμύνταιο ή στις Πρέσπες.
  • Κάρτα διαρκείας για όσους επιλέγουν μόνιμα το τρένο με εκπτωτικό δώρο μπόνους σε κάθε μετακίνηση τους. 
  • Ειδικές τιμές ομαδικής έκπτωσης για σχολεία, συλλόγους, ομάδες πολιτών που επιλέγουν το τρένο προκειμένου να ταξιδέψουν προς στο Αμύνταιο ή στην Φλώρινα .

Το τρένο σε περίοδο δεινότατης οικονομικής κρίσης προοιωνίζεται το μοναδικό ασφαλές και φθηνότερο μεταφορικό μέσο. Ήδη η ορθολογιστική αξιοποίηση- ανάπτυξη του στην Ισπανία συνέβαλε θετικά στην δεινοπαθούσα οικονομικά Ισπανική κοινωνία. Αντιθέτως, το τρένο στην περιοχή μας είναι υπό διωγμό ή υπό οριστική κατάργηση του. Δεν υπεισέρχομαι στις μικροσκοπιμότητες δια τις οποίες συντελείται κι αυτό το "πείραμα" στην περιοχή και ευρύτερα στην χώρα μας. Το τρένο θα βοηθήσει τους οικονομικά ασθενέστερους συνδημότες μας στις μετακινήσεις τους ειδικά εκτός του Νομού Φλώρινας. Πολίτες που όχι μόνο στην Θεσσαλονίκη δεν μπορούν να πάνε αλλά και να πηγαινοέρχονται καθημερινά στις δουλειές τους στο Αμύνταιο ή στην Φλώρινα.

Ζούμε σε μία ελεύθερη ανταγωνιστική οικονομία. Μα δυστυχώς στην ακριτική Φλώρινα αυτό έχω την εντύπωση δεν ισχύει όσον αφορά στις μαζικές μετακινήσεις του πληθυσμού. Κυρίες και Κύριοι των Αθηνών κι εδώ είναι Ελλάδα, γιατί μας στερείτε το τρένο; Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος; Υπάρχει κανένας σχεδιασμός που δεν το γνωρίζουμε και πρέπει να μας το πείτε να λάβουμε κι εμείς τα μέτρα μας; Δεν γνωρίζω .....Εσείς θα μας απαντήσετε στον προβληματισμό μας.

Άλλη πρόταση με τα λίγα που γνωρίζω δεν έχω αξιότιμε κύριε Υπουργέ για να καταλήξω στην έσχατη «πρόταση» - λύση..
Εάν η Πολιτεία αδυνατεί να κατανοήσει είναι ανίκανη να επαναλειτουργήσει το τρένο στην περιοχή να απευθυνθείτε στους διάφορους Ρώσους Κινέζους ή άλλους πρόθυμους επενδυτές οι οποίοι είναι έτοιμοι να επενδύσουν σοβαρά στο τρένο. Μόνο που εκεί πλέουν μεγάλοι καρχαρίες. Μην βρεθούμε εκτός απρόοπτου. Οι κερδοσκόποι και καιροσκόποι είναι πολύ πρόθυμοι όχι μόνο τρένο να φέρουν στο Αμύνταιο ή στην Φλώρινα αλλά και μέχρι το...διπλανό Μοναστήρι. Αυτά κύριε Υπουργέ να τα έχεις υπόψη πριν λάβεις τις οριστικές αποφάσεις σου.

"Άγονη γραμμή" μας βάφτισαν τη σιδηροδρομική σύνδεση οι "πεφωτισμένοι σας οικονομικοί άγγελοι" . Εάν είναι άγονη η Φλώρινα η οποία παράγει φθηνό λιγνιτικό ηλεκτρικό ρεύμα τότε ποια είναι η γόνιμη γραμμή του τρένου; Το δρομολόγιο Ελευσίνας με την Κόρινθο ή με το συμπάθειο με το...γαϊδουρονήσι; Αυτό γιατί και η υπομονή, η καρτερικότητα μας ως Έλληνες Ακρίτες που κρατάν ακόμη στα σύνορα έχει τις κόκκινες γραμμές χωρίς τρένο χωρίς άγονη...

Ζούμε σε μία περιοχή η οποία πέραν των άλλων κακών συγκυριών που αντιμετωπίζουμε πλήττεται από παρατεταμένους βαρείς χειμώνες με χιονοθύελλες, παγετούς και ομίχλες που μετατρέπουν το απαρχαιωμένο μας οδικό δίκτυο σε καρμανιόλα. Πρόσφατο παράδειγμα ο αποκλεισμός οχημάτων στην διαβόητη Εγνατία που σπαταλήθηκαν του κόσμου τα λεφτά.

Κύριε Υπουργέ ας αναστηλώσουμε τους πεσόντες κίονες του χιονισμένου οικοδομήματος εδώ στην εσχατιά της Ελλάδος. Πέρασε ένας χρόνος πολλοί προφήτες μας συμπαραστάθηκαν ελάχιστοι μας προσέφεραν έργο. Ένα χρόνο γίναμε θυσία στον βωμό των Μινωταύρων. Εμείς σας προτείναμε. Περιμένουμε ανάλογη ευαισθησία για την ευαίσθητη εθνικά και κοινωνικά περιοχή μας. Περιμένουμε να γίνει πράξη η συνεισφορά σας να μην συνεχίσετε την κοροϊδία, την απαξίωση του τρένου μα κυρίως τον εμπαιγμό την περιφρόνηση που δεχθήκαμε από τους προκατόχους σας υπουργούς μεταφορών ανάπτυξης. Δείξτε την ανάλογη ευαισθησία...

Εμείς σας προτείναμε. Κάντε κάτι σαν Υπουργός για αυτές τις σιδηρογραμμές που είναι σκεπασμένες κάτω από μισό μέτρο παγωμένο χιόνι εδώ στον ξεχασμένο συνοριακό σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας, του Αμυνταίου. Εδώ σε αυτόν το σιδηρ. σταθμό με την κουρελιασμένη σημαία της περηφάνιας μας από την φθορά του χρόνου, την απαξίωση και τη λήθη των "υπευθύνων".

Αυτές οι σκεπασμένες με χιόνι ράγες κόστισαν εκατομμύρια λεφτά στην ευρωπαϊκή ένωση και στους φορολογούμενους έλληνες πολίτες. Δεν αξίζουν τέτοια "μεταχείριση" από τους αρμοδίους κάθε αξιώματος .

Το τρένο για την Φλώρινα δεν είναι πολυτέλεια είναι επιτακτική ανάγκη ειδικά σε περιόδους κρίσης για τον Τόπο μας και για την Ελλάδα γενικότερα. Προς τι τόσο απαξίωση αυτού του φθηνού μεταφορικού μέσου που είναι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα;

Μία φωνή μέσα μου αναρωτιέται...

Γιατί μας εγκαταλείψαν χωρίς τρένο οι καθ’ ύλην υπεύθυνοι;

Και μία άλλη φωνή μέσα μου κι αυτή αναρωτιέται...Τόσο πολύ χρεοκοπήσαμε;

Η διακοπή τρένου είναι μια δυνατή μαχαιριά εδώ στα ακριτικά μας σύνορα.

Εδώ που είναι Τιμή να ζεις και όχι επιβληθείσα Τιμωρία.

Εγώ σαν ένας φίλος του τρένου στην Φλώρινα κατέθεσα τις σκέψεις τις ανησυχίες τις προτάσεις τους προβληματισμούς μου.

Εσύ τι θα κάνεις για την επαναλειτουργία του τρένου στην Φλώρινα;

ΡΑΣΑΪΚΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου