Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Μήνυμα στήριξης απο το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

Κάτοικοι της Φλώρινας και φίλοι φοιτητές της πόλης,


Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ, η μοναδική στη χώρα μας Μη Κυβερνητική Οργάνωση και Ένωση Πολιτών, που στηρίζει την αξιόπιστη και ποιοτική συγκοινωνία και το αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών σ’ αυτήν, χαιρετίζει την πρωτόγνωρη εκδήλωσή σας σήμερα.

Θα θέλαμε πολύ να είμαστε σήμερα μαζί σας στην Φλώρινα αλλά οι πενιχροί μας πόροι (δεν επιδοτούμαστε από πουθενά), οι επαγγελματικές υποχρεώσεις και η απόσταση δεν μας το επέτρεψαν.

Και λέμε πρωτόγνωρη, γιατί για πρώτη φορά στην Ελλάδα της σημερινής αδιαφορίας προς τα κοινά και της ιδιώτευσης, ένας σημαντικός αριθμός πολιτών σπάει τη σιωπή του και δηλώνει με όση δύναμη διαθέτει προς κάθε κατεύθυνση, την στήριξή του προς το καλύτερο μέσο μαζικής μεταφοράς, τον σιδηρόδρομο.

Πριν λίγα μόλις χρόνια, με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (80 εκατ. ευρώ) στην γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας έγιναν έργα ανακαίνισης και βελτίωσης που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδρομής στις 2 ώρες περίπου.

Δρομολογήθηκαν 5 τραίνα την ημέρα και ο κόσμος της Δυτικής Μακεδονίας ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό, γεμίζοντάς τα ασφυκτικά. Μονάχα ο σταθμός της Φλώρινας το 2010 διακίνησε περισσότερους από 150 χιλιάδες επιβάτες. Το πρόσχημα ότι πρόκειται για ζημιογόνο γραμμή στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει, ούτε ακόμα περισσότερο η δικαιολογία ότι η γραμμή καταργείται επειδή τάχα το τραίνο πήγαινε άδειο. Όλοι εσείς, είστε μάρτυρες του κατά πόσο "άδεια" ή γεμάτα πήγαιναν τα τραίνα Φλώρινας - Θεσσαλονίκης. Όλοι γνωρίζετε τι σημαίνει να αποκοπεί ο ακριτικός νομός σας σιδηροδρομικά από την Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ένας νομός που τον χειμώνα πολλές φορές αποκλείεται από τα χιόνια και για τον οποίο ο σιδηρόδρομος είναι ένα "ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο".

Ένας νομός που έχει πληγεί από την ανεργία και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και που η απώλεια του σιδηροδρόμου, πέρα από την παράδοση του νομού στο μονοπώλιο της οδικής συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης με ό,τι αυτό σημαίνει (αύξηση κόστους μετακίνησης, αυξημένη πιθανότητα ατυχημάτων, κλπ), σηματοδοτεί ένα απαράδεκτο πισωδρόμημα.

Όταν όλη η Ευρώπη στηρίζει την συγκοινωνιακή της εξυπηρέτηση στον σύγχρονο σιδηρόδρομο, η ελληνική Πολιτεία αυθαιρετώντας εντελώς "τιμωρεί" τους φορολογούμενους πολίτες και τον φοιτητόκοσμο της ακριτικής Φλώρινας στερώντας τους το τραίνο, το πιο οικολογικό, άνετο και ασφαλές μέσο μεταφοράς, το πιο παραδοσιακό λαϊκό μέσο μεταφοράς.

Μία υποδομή που φτιάχτηκε πριν 130 χρόνια περίπου από την Οθωμανική Αυτοκρατορία και εκσυγχρονίστηκε πρόσφατα από χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έρχεται μια ελληνική κυβέρνηση να την καταργήσει. Αντί να επιδοτήσει την λειτουργία αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής, που εξυπηρετεί μια περιοχή με τόσα προβλήματα, μια ακριτική περιοχή, και μια πόλη με μεγάλο αριθμό φοιτητών, προτιμάει την αντικοινωνική λύση της κατάργησης.

Έτσι λοιπόν οι σύγχρονες αυτοκινητάμαξες και η εκσυγχρονισμένη σιδηροδρομική γραμμή θα αχρηστευτούν και οι εξειδικευμένοι και πιστοποιημένοι σε μια δύσκολη και απαιτητική εργασία, σιδηροδρομικοί θα σταλούν με μετάταξη σε αντιπαραγωγικές κατά το μάλλον ή ήττον θέσεις εργασίας και θα τελειώσουν εκεί την καριέρα τους ως αργόσχολοι στην ουσία, χωρίς να το έχουν επιλέξει οι ίδιοι.

Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ χαιρετίζει την συγκέντρωσή σας και στηρίζει κάθε σας ενέργεια με στόχο, να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος.

Να παραμείνει ανοιχτός και να εξυπηρετεί με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) την σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα. Προτείνουμε ακόμα την θέσπιση προαστιακής συγκοινωνίας με αυτοκινητάμαξες μεταξύ Φλώρινας – Αμυνταίου – Πτολεμαΐδας - Κοζάνης που να εξυπηρετεί και τους εργαζόμενους στα εργοστάσια της ΔΕΗ, καθώς και την επανασύνδεση της Φλώρινας με το γειτονικό Μοναστήρι (Bitola), μια σύνδεση που θα τονώσει την εμπορική κίνηση και τον τουρισμό.

Ζητάμε από την κυβέρνηση με τροπολογία στον υπό ψήφιση νόμο για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας, να αυξηθεί το ποσό για τις επιδοτούμενες "ζημιογόνες σιδηροδρομικές γραμμές και υπηρεσίες εθνικού και κοινωνικού χαρακτήρα" (ΥΓΟΣ) από 50 σε 60 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, ώστε να διατηρηθούν και να επαναλειτουργήσουν όλα τα κομμένα δρομολόγια και ειδικά της Φλώρινας κατά προτεραιότητα, αφού παρουσιάζει τόση ζήτηση.

Ζητάμε επίσης να παγώσουν εκείνες οι μετατάξεις προσωπικού που αφορούν το αναγκαίο για την επαναλειτουργία των δρομολογίων προσωπικό. Εάν μάλιστα υπάρχει πραγματική βούληση για αποκέντρωση, να προικοδοτηθούν οι Περιφέρειες με κονδύλια και συγκοινωνιακές αρμοδιότητες, ώστε αυτές να καθορίζουν πόσα και ποιά δρομολόγια τραίνων και λεωφορείων θέλουν στην περιοχή τους και να αναλαμβάνουν να τα επιδοτούν, όπως γίνεται σε όλη την πολιτισμένη Ευρώπη των Περιφερειών.

Δηλώνουμε, ότι ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιβατών, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, όχι μόνο για να μην χάσει η Φλώρινα το τραίνο, αλλά για να μην το χάσει ολόκληρη η περιφερειακή Ελλάδα. Γιατί Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου